Söndag 13:e Mars

Idag fyller min stora syster år, Grattis till henne =)


Ja i fredags var jag ju iväg och startade Jullan igen på Romme. Skulle ut i lopp 3 och hade spår 1. Tyvärr vart de kuskändring på torsdagen då sekris från Romme ringde och sa att Tony hade blivit sparkad och inte kunde köra. Jag satte upp Åke S istället..
Denna gång tog de endast 20 min innan hon var på transporten, tack och lov.. Och hem så knatade hon in direkt.

Banan för dagen var inte den bästa då de vart både + och - grader och snöat och töat dagarna innan. Kvalet sköts upp 45 min för ju längre kvällen led så vart de ju kallare och de skulle frysa på lite.
Värmningen gick bra.
Sen var de då dax för loppet, hon fick en fin start och hamnade andra par invändigt, såg riktigt bra ut.. Tills dom kom in i svängen till upploppet(med ett varv kvar innan mål) då hoppade hon.... Hmm så vart hon diskad. Men Åke körde loppet ändå och hon hängde på bra in i mål, så de var ju synd att hon vart diskad..
Efter loppet så ropades de ut i högtalarna; Skötare till häst nr 1 Joline R.C. till provtagningsstallet. Ja hon vart lottad för doping denna kväll. Väl där inne upptäckte jag att hon trampat av sej ena framskon och dessutom hade ett fult balltramp. Så de var antagligen därför galoppen kom :(

Provtagningen gick bra iaf så vi kunde lasta och åka hem.

Nu ska hon få vila ett tag så såret läker ut. Så de blir då ingen start för oss på ett par veckor. Så typiskt, men men thats life.

Igår var bara en slödag, umgicks med Sofie hela em och kvällen. Och idag har hon och jag lunchat tillsammans.
Nu börjar jag bli lite rastlös, men vete sjutton va jag ska hitta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback