Sommaren är här :)

Rena rama värme böljan igår och idag, Me Like :)

Idag har jag jobbat igen efter min långledighet.

Igår spenderades dagen med en massa hästar och trav. Jullan startade på Romme. A-L följde med som sällskap riktigt trevligt hade vi. Var en liten envis tjej som inte ville gå på transporten inför avfärden, men jag känner ju henne nu och vet att hon kliver på till slut.

I värmningen så tyckte både jag och min kusk Tony att hon såg/kändes  lite knackig ut. Men hon var nyskodd me helt nya skor på måndagen och helst ska hon gå i lite nerslitna skor. Men kände att jag ville inte chansa att hon tappade eller trampade av sej någon.
I provstarten innan loppet slog hon på en galopp, och de är ju verkligen inte likt henne. Men starten gick och hon travde på fint iväg, stog på benen hela loppet och inkom som 4:a :) ärligt så tappade jag bort hennen på upploppet och tänkte att hon vart väll oplacerad som vanligt. Men så åkte Åke förbi med en häst han vart ut med i samma lopp och säger; De där gick ju bra, Vaaa sa jag, ja hon vart ju fyra..
Ha ha snacka om att jag vart paff, men självklart otroligt glad. När jag sen såg resultat listan så vart jag ännu gladare, för hon hade gått nytt rekord wohoo lixom, hon har gjort 7 starter i  min ägo och tagit två nya rekord :)

Tony tyckte att jag skulle testa och sätta på henne en Murphybländare med ett litet hål i på vänster sida och på höger en Cant See Back. För hon springer och tittar och bryter så detta kan vara lösningen så hon rätar upp sej.
Fan vad jag gillar min kusk, han är otroligt snäll och trevlig, ger mej tips och råd och kommer med ideér och passar så bra ihop och köra min lilla tjej :)





Kommentarer
Postat av: Linda

He he härligt=)

2011-06-30 @ 00:23:03
URL: http://sweetkay.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Grattis!! Fan vad skoj! Då kanske det blir ytterligare en rekordsänkning med csb och murphy då?? Wiho!

2011-06-30 @ 16:34:25
URL: http://mylifeandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback