Måndag 6:e juni

Sveriges nationaldag idag.
Rättvik hade inte råd att ha ngt firande för oss som bor här.. Ovanligt.. Kanske dax och dra in på vissa saker, och då menar jag inte inom barn eller äldreomsorgen. De finns så många andra onödiga tjänster osv..

Haft stålande väder i några dagar.
I fredags jobbade jag heldag, sen efter jobbet drog jag och Karro och hämtade ett stort lass med hö till mej. Sen klippte jag benen på Benji. Svettigt värre i värmen :)
 
Lördagen gjorde jag inte så mkt på dan, men på kvällen vart de fest tillsammans med min granne och S och chaffis. Vi åkte till Vansbro på cruising. Hemma i R-vik kl 1 så vi hann med bowlingen 1 timme oxå :D

Igår var de en segdag, som de brukar så där dagen efter. Men träffade iaf Fi en sväng på kvällen så vi kunde skvallra lite.

Idag har jag jobbat till halv 5. Nyss käkat och tänkte bege mej mot stallet om en stund och rida. Hon har fått stå och vila nu sen sista starten. Men nu är vilan slut:)

Imorrn jobbar jag kort dag. Är vädret fortf bra och uppehåll, ska gräset klippas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback