Kväll

Vart aldrig ngn tur med Ari idag. Hade ett missat samtal som inkommit strax innan 15 tiden och inpratat på mitt mobilsvar att mina hästar var lösa och sprang runt på tomten till han som bor breve stallet.  Ringde upp och fick höra att dom även tagit kontakt med Sofie eftersom dom inte fick tag i mej. Jag ringde upp henne och hon sa att de var lugnt att de bara var Jullis som var utanför. Men jag åkte upp ändå och ja mkt riktigt, innanför stängslet stog Ari och utanför stog Jullan med Sofie och en tjej som har praktik i Åkes stall. Har ju inga grimmor på i hagen på mina hästar men dom hade fått tag i hennes täcke så hon var lätt att fånga som tur var. Jag hade ju målat upp världens bild när jag åkte till stallet att dom sprang hur som helst och skulle inte gå att fånga och att dom kanske stack ut på Backavägen och drog järnet ner mot samhället eller nå liknande. Såg även en syn att dom vart skadade :S
Nä idag hade jag tur att de gick bra :)

Så därav vart de ingen träning eftersom jag fick laga lite hage, men som tur är finns de ju 2 till som är lediga så dom fick gå i en annan efter den lilla incidenten på eftermiddagen.

Ja som jag skrev tidigare så har jag ju kursat med ABF idag, intressant även idag :)

Imorrn jobbar jag till kl 14 så jag har ju gott om tid efter jobbet och träna häst antingen blir de bara med en eller så orkar jag ta båda två, ja inte samtidigt då :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback