Anyone out there?

Hmmm snälla kan inte nån uppfinna en plattång för hund. Vete sjutton hur jag ska få bort alla lockar tills lördagen :S
Är ju ganska konstigt egentligen att en hund inte ska visas upp som den är född till, utan dom ska vara klippta och inte lockiga i pälsen. Ja nu är de ju lite olika från ras till ras då, givetvis ska ju en pudel va lockig men den ska ju helst va klippt på ett eller annat sätt som en pudel ska klippas. Men ta som för min del då en St Bernhard, man ska klippa till håret runt ören runt själva öronlappen, all "dött" bäbis hår på öronlappen ska bort. Klippas och fixas till på tassarna klippa runt så att säja. Och så ska dom helst vara raka i pälsen över kroppen.. Hur fan får man till de?! Ännu har jag inte lyckats, men har iofs inte fått nedslag på de heller..

Ja ja de går som de går oavsett om jag får han lockfri eller inte..

Hmm man kanske ska rakpermanenta han..

:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback