Lååångfredagen

Idag efter jobbet beslutade jag mej för att byta till sommardäcken som ni säkert sett i tidigare inlägg. De har jävlats rätt bra, men till slut satt dom där dom skulle... Tog en provtur för o känna så allt kändes som de skulle.. Meen de lät nå sorts "skrap" från höger fram. Så jag tog av de däcket igen men hitta inget fel. Satte tebax de och tog ännu en provtur, men samma skrapande.. Jisses va i helvete är de som låter.. Hungrig som fan beslutade jag mej för och få lite mat i magen innan jag börja ringa till nån som kunde hjälpa mej.. Pratade med Annica, och hon tyckte jag skulle ta av de igen och kolla så inte de va nå skit där.. Sagt och gjort jag gjorde de, tog en mejsel och skrapade lite på bromsskivan. På med däcket igen och åkte till stallet.. Och guess what, oljudet var borta.. ^^
Själv är bästa dräng=)

När ja höll på och byta så stannade de en bil vid vägen och mot mej kommer han som var och kollade på 940 i början av vintern. Jag kände mej otroligt irriterad när jag såg att de var han.
Men jag tror jag fick tyst på han iaf..

Han: Hej, de var jag som var och kollade på din bil förut.
Jag: Mm hej..
Han: jo de är så att jag skulle behöva lite reservdelar.
Jag: Jaha åk till skroten då.
Han: Ja men jag menar att jag är intresserad av att köpa bilen.
(jag väldigt sur, sitter och skruvar hjulbultar)
Han
: Men jag kommer kanske vid ett olämpligt tillfälle?
Jag: ja de gör du...
Han: ja jag återkommer en annan dag när de passar.

Så åkte han, ska bli kul och se när och om han dyker upp igen få se a han bjuder för bilen denna gång, eftersom han i princip trodde jag skulle skänka den till han sist.

Idag fick jag iaf hjälpa av snälla Lalle att få på mitt drag på bilen, de visade sej att de ar lättare än jag trodde och de behövdes ingen nyckel =) så nu kan jag åka in och ombesikta bilen.


Snart blir de sängen för jag är riktigt trött och imorrn ska jag ju jobba igen. Men nu är de bara två arbetsdar kvar innan jag får lite ledigt =)

Glad Påsk på er där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback