Påskdagen

Mår toppen idag och inge trött och seg alls som jag brukar vara dan efter. Men de har ju sina förklaringar oxå. Linda och jag satt ju här igår och drack lite. Kändes oss trötta och efter ett tag sa Linda att hon började må "skumt" va lite konstig i magen och lite halsbränna. Hon trodde själv att de kanske var för cidern hon drack. VId 22:30 ca beslutade vi oss för att knalla ner till bowlingen efter och ha försökt få skjuts dit. Ganska kyligt, men vi kom fram till vårt mål. Gick in och de var skapligt mycke folk. Satte oss och kikade lite på folk, och Linda sa igen att de kändes värre nu, mådde nästan illa oxå. Så hon sa att hon skulle gå ut och kolla efter skjuts hem, jag följde med ut, fast hämtade aldrig ut min jacka för jag tänkte gå in igen efter vi hittat nån som kunde köra hem henne. Vi lyckades inge vidare så till slut fick vi ringa till hennes pappas grannes son(som vi inte känner) och frågade om han kunde köra hem henne. De kunde han göra. När vi stog där och väntade på dom så kände jag att jag inte ville gå in tillbaka så jag gick och hämtade min jacka oxå.
Killarna skjutsade först hem mej sen Linda. Jag gjorde nån macka när jag kom hem och fick sms av Linda att hon var hemma och hade lagt sej.


Har inte hört nå från henne idag men visste att hon och hennes pappa skulle till Mora på påsk lunch. Därför vart jag förvånad när Tommy ringde mej nu p åeftermiddagen och berättade att Linda var p akuten, fått åka ambulans in i morse. Hade tydligen blivit värre med med de onda. Och hon skulle tydligen bli inlagd. Hade dåliga värden. Så nu sitter jag här och undrar hur de går för stackarn och hoppas verkligen att de inte är nå allvarligt ...

-------------------------------------------------
Update 18:45.
Linda ringde precis. Hon är inskriven på kirurg avd. Dom hade tagit prover för en stund sen som dom väntade svar på. Dom trodde ev att de kunde vara blindtarmen. Men sen funderade dom på om de var magsjuka oxå eftersom Kevin hade de tidigare i veckan. Dom tidigare proven visade iaf på en infektion i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback