En rymmande Ari

Vid 19 tiden fick jag ett tele samtal att Ari var på rymmen. De var en som bor alldeles breve stallet som ringde. Han var på framsidan av stallet mot Backavägen. Han sa att han kunde komma nära honom, men så fort han skulle försöka få på honom grimman drog han. Jag kastade mej i bilen och när jag kom till stallet var han infångad och stog  i boxen.
Han går ju i en trähage med en eltråd runt, grinden är en planka som man skjuter för och den var i 3 delar. Jag tror att han gårr lite i panik och bara rusat ut, förmodligen har nåt skrämt han. Jag hittade på 2st nya plankor som jag tänker ha ist för 1 blir lite kraftigare då. Upptäckte även att han fått av sej höger frasm sko, för jag vet inte vilken gång iordningen. letade som en galning och till slut hittade jag den..Så nu är de bara och spika p den igen imorrn, men nu är jag rejält trött på att fram skorna lossnar hela tiden. De verkar inte somatt han kanha skor och sulor. Frågan är om vi måste sko han med tyngre skor fram istället så kanske dom sitter kvar..


Kommentarer
Postat av: Sandrah

Låter som att han borde ha flappisar ;-)

Det är mycket skönt på hästar som är som Ari...för till slut tröttnar man på dessa nedrans tappskor.



Skönt att det gick bra med Houdini iaf!

2009-04-19 @ 22:12:16
URL: http://mylifeandme.blogg.se/
Postat av: Sandrah

Glömde skriva: Guuuuuud så ursöta ögon Ari har!! Påminner mig om min gamle Guinness..

2009-04-19 @ 22:13:00
URL: http://mylifeandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback