Söndag

Gårdagen och volvo träffen vart mycket lyckad.. Kom en massa fina volvosar. En riktigt solig och fin dag vart de så vi hade verkligen tur med vädret.
På kvällen var jag, Fi och Peter ut. Hamnade på parken och hade jätte skoj.

Idag har jag och Charlie spenderat mestadels av dagen i stallet hos Fi. På eftermiddan då vart de oväder, de blåste upp, började åska och blixtra som bara den och regna.

Nu på kvällen när jag skulle ta in Ari för kvällen fick jag en chock. Ute i hagen stog en häst som hade fullt med bölder på hela kroppen och då menar jag verkligen HELA kroppen, de såg ut som typ myggbett, vissa var små vissa större sen såna stora som bölder. Ansiktet var uppsvällt. Under halsen en stor böld och under magen en jätte jätte böld. Ringde direkt till Fo så hon skulle komma upp och kika och hon tog Åke med sej. Vi har aldrig sett nå liknande, svårt att säja vad det kan vara om de är bett eller om han ätit något. Men jag själv tror att de är bett, att de vart efter ovädret, för då kan de ju komma mycket mygg och knott. Så vart de kke så mycket så han fick nån slags allergisk reaktion. Jag ska snart åka upp och kolla till honom igen och se så allt är okay, och även tempa honom igen så inte han får feber.
Så nu hoppa jag verkligen att detta lägger sej fort, för de ser inte ut som Ari just nu, han är helt olik sej. Ska ta kameran med upp och testa och knäppa nå kort få se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback