Måndag 18:e Augusti

Jaha då va man inne på sista semester veckan för detta året då...

Iaf så gick de kanon på utställningen igår, vi hade nr 52. Kom väll upp till hundklubben i 11 tiden och då i min ring som jag skulle ut i var de kke bara nr 12 elle nå på tur, alltså skulle de dröja ett bra tag till innan de vart vi. Men vi träffa på mkt folk som vi kände och kunde prata med, och även en massa hundar som Charlie lekte med. Så tiden den rann iaf på. När de var nr 45 började jag förbereda oss och gå närmare våran ring. Sen vart de iaf våran tur så vi gick in, hälsade på domaren, och ställde upp Charlie som han ska stå. Sprang 2 varv så dom kunde se hur han rörde sej. Sen ställa upp honom igen. Vi fick otroligt bra kritik, men ett HP ville hon inte ge oss för dagen (synd nog, jag som ville ha en snygg lila rosett) men vi fick iaf ett diplom, där de stog va domaren tyckte och en liten påse med hundgodis. Hade jag fått ett HP hade de inneburit att vi gått vidare och skulle få möta andra valpar som oxå fått HP.. men men jag är mkt nöjd ändå. Jag måste erkänna att jag verkligen fick "blodad tand" för de här, så nu undrar jag; När är nästa utställning =)

De visa sej att de är en i Norge 6:e sep, som uppfödaren ska åka på, så jag och Charlie får jätte gärna följa med. Isf behöver vi bara åka upp till Idre, sen får vi åka med henne över...Jag ska fundera lite på saken, visst de skulle va jätte skoj, men de är ju en bit att åka oxå....

De regnar här idag, sååå tråkigt, känns lixom som man inte vill göra nå alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback